השלמת שן שבורה לילדים

שן קדמית שבורה לילד
תוכן עניינים

אין כמו האנרגיה וההתלהבות של הילדים; זה הדבר שאנחנו הכי אוהבים אצלם. הבעיה היא שלפעמים הפעלתנות הרבה שלהם מסתיימת בפציעות או בחבלות בשיניים. אבל גם זה נפוץ למדי, ולמרבה המזל תחום רפואת השיניים לילדים, מתפתח בקצב מואץ ונותן מענה לחבלות שיניים מסוגים שונים. השן של ילדיכם נסדקה או נשברה? קודם כל תנשמו עמוק ותירגעו, אחר כך תגיעו אלינו לביקור במרפאה. ד"ר טל אליהו, רופאת השיניים ד"ר אור להב וצוות המרפאה כבר ידעו מה צריך לעשות כדי להחזיר את החיוך הבוהק והיפה לילדים שלכם. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על השלמת שן שבורה לילדים.

 

מה לעשות אם השן של הילד נסדקה או נשברה?

ראשית, נשמו, הירגעו והעריכו את המצב. סביר להניח שהילד סובל מכאבים, אז כדאי לתת לו משככי כאבים ולהניח רטייה קרה או קוביות קרח מעל האזור הפגוע. שנית, דברו עם צוות המרפאה וקבעו תור לעזרה ראשונה. אבל עד שתגיעו למרפאה, כך תקלו על הילד:

  • עזרו לילד לשטוף את הפה בעדינות במים פושרים או חמימים כדי לנקות את הרקמות סביב השן הפגועה.
  • אם יש דימום מהשן, הניחו בעדינות גזה מעוקרת או בד נקי על אזור הדימום כדי לעצור אותו.
  • שמרו את שבר השן אם הדבר אפשרי. שטפו אותו במים והכניסו לשקית. הביאו אותו למרפאה.

 

מתי לבקר אצל רופא השיניים?

שן קדמית שבורה לילד או כל שן שבורה אחרת מחייבת ביקור מיידי במרפאת השיניים. אף על פי שלא צריך להיבהל מסדקים או משברים קטנים, רצוי בכל זאת להגיע למרפאה בתוך 24 שעות או 48 שעות לכל המאוחר. אם הילד סובל מדימום או מכאבים, אל תשתהו והגיעו לטיפול מוקדם ככל האפשר ומנעו סיבוכים ונזקים נוספים.

 

איך מתקנים או משלימים שן שבורה?

יש כמה שיטות לתיקון שן שבורה, ולכל שיטה היתרונות שלה. הינה כמה מאפשרויות הטיפול הבסיסיות:

  1. שחיקת השן – שחיקת השן נבחנת אם יש צורך לעשות השלמת שן שבורה לילדים, אך רק במקרים של סדקים קטנים או של שברים זעירים. רופא השיניים שוחק את השן באמצעות מכשיר מיוחד ומשווה לה מראה טבעי. הליך זה פשוט למדי ומהיר ומשפר מאוד את מראה השן.
    • יתרונות – הליך מהיר ונטול כאבים שאינו מצריך הרדמה מקומית. הוא שומר על המבנה הטבעי של השן ומשפר את המראה שלה.
    • עלות – לא גבוהה.
  2. כתר – אם הנזק לשן נרחב ואי אפשר לתקן את הסדק או את השבר בהדבקה מרוכבת, רופא השיניים ימליץ על התקנת כתר. הכתר יגן על השן מפני היסדקות נוספת או הישברות וייראה טבעי ויפה.
    • יתרונות – כתרים מגינים על שיניים פגועות או חלשות. הם נראים טבעיים לחלוטין, ואין צורך לנקוט פעולות מיוחדות לשמירה עליהם.
    • עלות – גם כתר דנטלי וגם כתר טרומי הם התקנים יקרים למדי, אם כי כתר טרומי זול יותר ומתאים במיוחד לילדים.
  3. סתימה – הדבקה מרוכבת של חומרי שרף דנטליים בצבע השיניים מתאימה להשלמת שן שבורה לילדים. אפשר לתקן איתה סדקים קטנים ואף שברים בולטים ולעשות את זה בביקור חד־פעמי במרפאה.
    • יתרונות – סתימה היא טיפול מסורתי וחסכוני לתיקון נזקים קלים בשיניים. הוא מיידי ומהיר, והתוצאה יפה וטבעית.
    • עלות – סתימה היא טיפול נפוץ שאינו יקר בשיניים סדוקות או שבורות.

 

ילד לאחר טיפול השלמת שן שבורה לילדים

 

להשלים שן שבורה לילדים במרפאה של ד"ר טל אליהו

כדי לשמור על בריאות השיניים של ילדכם עליכם לבחור את מרפאת השיניים הנכונה ואת רופאת השיניים הנכונה לילדים. המחלקה לרפואת שיניים לילדים במרפאה של ד"ר טל אליהו היא סביבה נעימה וידידותית גם לילדים וגם להורים. ד"ר אור להב, רופאת השיניים של המרפאה, משלבת בכל טיפול ניסיון רב-שנים, ידע עצום ורגישות לצורכי המטופלים הצעירים. צוות המרפאה כולו מנוסה בטיפול בילדים ויודע איך לעזור להם – וגם לכם ההורים – להירגע, לנשום ולדעת שאתם בידיים טובות. אז נכון, לא פשוט לראות ילד עם שן שבורה, אך למרבה המזל הטכנולוגיה המתקדמת שאנחנו משתמשים בה במרפאה והניסיון הרב שלנו בטיפול בילדים ישיבו להם את החיוך היפה במהרה. השן של הילד שלכם שבורה? דברו איתנו והגיעו לטיפול בהקדם. אנחנו מבטיחים לכם שלא תצאו מהמרפאה בלי לחייך!

ד״ר טל אליהו
ד״ר טל אליהו

רופא שיניים בוגר הדסה משנת 2011. בעל ניסיון רב בטיפולי אסתטיקה ושתלים. ד"ר אליהו עבר השתלמויות רבות בנושא של אסתטיקה והשתלמויות על ידי מיטב המומחים בארץ ובעולם בנושא שתלים וכירורגיה זעירה, מניפולציה של רקמה רכה וכן שימוש בשתלים קצרים.

שתפו את המאמר עם חברים:
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
את אלה לא כדאי לך לפספס
חיפוש
מרפאת שיניים ד"ר טל אליהו

מרפאת שיניים בעפולה עם שירות בגובה העיניים ומגוון טיפולים מתקדמים: השתלות שיניים, שיניים תותבות, סיבי זכוכית, ציפוי חרסינה, onlay, הלבנת שיניים בלייזר וכמובן טיפול מסור ואדיב לפה והחניכיים. צרו אתנו קשר בטלפון 072-393-7684 או בטופס המופיע מטה.

למידע וייעוץ מקצועי צרו קשר!
רוצים שנחזור לעוד מידע ויעוץ מקצועי?
למידע וייעוץ מקצועי