שיניים רקובות לילדים

ילד עם שיניים רקובות
תוכן עניינים

חיוך של ילד הוא מקור לשמחה בשבילנו ההורים, אבל אם השיניים שלו מרקיבות, זאת סיבה לדאגה גדולה ובצדק. אומנם עששת אצל ילדים היא בעיה נפוצה, אך אפשר לטפל בה וצריך לעשות את זה ללא דיחוי. אם לא מטפלים בעששת בשלב מוקדם, תהליך הריקבון מתקדם מהר ועלול להזיק מאוד לשיניים. הילד סבל מעששת? הגיע הזמן להגיע לטיפול במרפאה. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על שיניים רקובות אצל ילדים ועל הטיפול בהן.

 

שיניים רקובות אצל ילדים

איך תדעו לזהות שיניים רקובות אצל ילדים? האמת היא שזה לא קשה. שיניים בריאות הן לבנות ויפות. אם השיניים בריאות הילד לא סובל מרגישות או מכאבים. החניכיים שלו ורודות ולא מורגש ריח רע מהפה. אז ודאי כבר הבנתם שתהליך ריקבון בשיניים בא לידי ביטוי בשינויים בצבע הלבן והיפה של השיניים – כתמים צהובים או חומים מתהווים עליהן, ואי אפשר לנקות אותם בצחצוח; כמו כן השיניים רגישות לחום או לקור וכואבות בלעיסה; נוסף על כך צבע החניכיים משתנה והן נראות אדומות, נפוחות או מדממות; ולבסוף, אפשר להריח ריח לא טוב מהפה של הילד, וזה תסמין מובהק כיוון שילדים בדרך כלל אינם סובלים מריח רע מהפה. אם ילדכם מתלונן על אחד מהתסמינים האלה, ואם אתם מבחינים בשינויים בצבע השיניים והחניכיים, הגיעו עם הילדים למרפאה בהקדם.

 

סיבות לשיניים רקובות אצל ילדים

אם נבין למה שיניים נרקבות, נוכל למנוע שיניים רקובות לילדים. הגורם העיקרי לריקבון שיניים הוא הצטברות של רובד פלאק על השיניים. רובד פלאק הוא שכבה חיידקית שניזונה משאריות מזון בשיניים ומפרישה חומצה שפוגעת בזגוגית השן. היגיינת פה לקויה מועילה מאוד לרובד הפלאק שמתרבה וממשיך להפריש חומצות הרסניות. אם הילד אוכל ושותה מזונות או משקאות ממותקים בקביעות, רובד הפלאק מתחזק וממשיך להתרבות. פגיעה מתמשכת בזגוגית השן גורמת לתהליכי ריקבון בשיניים. אומנם אפשר לזהות תהליכי ריקבון בשלבים מוקדמים, אך לא כולם מקפידים להגיע למרפאת השיניים לבדיקות תקופתיות. ואם תהליך הריקבון נמשך באין מפריע, הילד עלול לסבול מכאבי שיניים עזים והתהליך הטיפולי עלול להיות מורכב, ארוך ויקר.

 

למה חשוב לטפל בשיניים רקובות אצל ילדים?

אז למה חשוב לטפל בשיניים רקובות? ראשית, כי אף אחד לא צריך לסבול משיניים רקובות. שנית, כי ילד עם שיניים רקובות הוא לא ילד שמח. הוא סובל מרגישות בשיניים ואולי גם מכאבים; החניכיים שלו רגישות, נפוחות או מדממות. מלבד כאבים וחוסר נוחות ריקבון בשיניים מפריע לילד לאכול, לישון ולהתרכז בגן או בבית הספר. ריקבון שיניים שאינו מטופל עלול להחמיר במהירות, לפגוע במוך השן, בשורש ואף בחניכיים. שן רקובה שאינה מטופלת עלולה לנשור במהירות, ואם השן קבועה, האובדן שלה בלתי הפיך.

 

טיפול בשיניים רקובות אצל ילדים

הטיפול בשיניים רקובות מושפע מחומרת המצב. רופאי שיניים מגדירים שלושה שלבים בתהליך ריקבון שיניים. לכל שלב יש טיפול מאפיין, אך ככל שהמצב מחריף והמטופל מגיע לשלב השלישי, התהליך הטיפולי עלול להיות ארוך ומורכב.

 

שלב מוקדם של ריקבון שיניים

בשלב זה תהליך הריקבון הוא מזערי, והטיפול העיקרי הוא ניקוי הריקבון וסתימת החורים בשיניים. לאחר הטיפול רופא השיניים יסביר לילד ולהורים איך לצחצח היטב את השיניים, ואיך לשמור על היגיינת הפה.

 

שלב ביניים של ריקבון שיניים

בשלב הביניים הריקבון מתקדם והטיפול עלול להיות מורכב יותר מסתימה פשוטה של החור. רופא השיניים יכול להחליט על ניקוי עמוק של הריקבון וסתימת השן או על קטיעה חלקית של מוך השן או על טיפול שורש. התערבות מוקדמת בשלב זה עשויה להציל את השן.

 

שלב מתקדם של ריקבון שיניים

אם הריקבון בשיניים הגיע לשלב השלישי והמתקדם, ייתכן שטיפול שורש לא יספיק, ורופא השיניים יחליט על עקירת השן כדי לשמור על בריאות החניכיים והשיניים הסמוכות.

 

מניעת ריקבון בשיניים אצל ילדים

מניעה היא הדרך הטובה ביותר לשמור על החיוכים היפים של הילדים. זה עד כדי כך פשוט. עשו הכול כדי לשמור על השיניים של הילדים ולמדו אותם לקבל אחריות על הטיפול בשיניים שלהם. עזרו להם לצחצח היטב; בקשו מהם לצחצח בקביעות; דברו איתם על ההשפעות המזיקות של הסוכר הלבן המעובד ועל נוכחותו המזיקה במאכלים ובמשקאות ממותקים; תנו להם דוגמה טובה – שנו את אורחות חייכם ואת ההרגלים התזונתיים שלכם, והילדים כבר ישיגו אתכם ויתקדמו משם. ביקורים קבועים במרפאת השיניים הם כמובן חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה. הביאו את הילדים לבדיקה במרפאה מדי חצי שנה ותצליחו לשמור על השיניים הבריאות והיפות שלהם.

 

ילד שעבר טיפול לתיקון שיניים רקובות

 

טיפול ומניעת שיניים רקובות אצל ילדים במרפאה של ד"ר טל אליהו

הילדים שלכם סובלים משיניים רקובות? שמתם לב להופעה של שיניים שחורות אצל הילד שלכם? הילד מתלונן על בעיה בשיניים? אפשר לטפל בזה, ואפשר להימנע מזה בעתיד, זכרו שהתערבות מוקדמת מונעת סיבוכים ושומרת על השיניים. אל תשכחו – טיפול קצר היום, ישמור על השיניים מחר ולתמיד. אז דברו איתנו; אנחנו מחכים לכם במרפאת השיניים לילדים בעפולה.

ד״ר טל אליהו
ד״ר טל אליהו

רופא שיניים בוגר הדסה משנת 2011. בעל ניסיון רב בטיפולי אסתטיקה ושתלים. ד"ר אליהו עבר השתלמויות רבות בנושא של אסתטיקה והשתלמויות על ידי מיטב המומחים בארץ ובעולם בנושא שתלים וכירורגיה זעירה, מניפולציה של רקמה רכה וכן שימוש בשתלים קצרים.

שתפו את המאמר עם חברים:
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
את אלה לא כדאי לך לפספס
חיפוש
מרפאת שיניים ד"ר טל אליהו

מרפאת שיניים בעפולה עם שירות בגובה העיניים ומגוון טיפולים מתקדמים: השתלות שיניים, שיניים תותבות, סיבי זכוכית, ציפוי חרסינה, onlay, הלבנת שיניים בלייזר וכמובן טיפול מסור ואדיב לפה והחניכיים. צרו אתנו קשר בטלפון 072-393-7684 או בטופס המופיע מטה.

למידע וייעוץ מקצועי צרו קשר!
רוצים שנחזור לעוד מידע ויעוץ מקצועי?
למידע וייעוץ מקצועי